Heldag med kaninhoppning

Måndagen och onsdagen under sportlovet hade vi heldagar med kaninhopparna. På alla våra träffar så får alla med egen kaniin komma och vara med. Lördagen var en vanlig träning. På måndagen så var vi 8 hoppare på gården, 7 från klubben och en utomstående. På onsdagen så var vi 12 hoppare här. På måndagen så blev det mest hoppning eftersom vi var så några, men på onsdagen så följde vi vår tradition och lekte vinken också.

Hoppningen gick bra. Några fick vi säga till om att dom drog i kopplet. Fy, fy! De nya hopparna tror jag lärde sig mycket:)

Här kommer några bilder från onsdagen:

Vi leker vinken.

Monica Olsson hjälper en av de nya tjejerna med att få på selen på kaninen Popcorn.

Turbo tycker att det är viktigt med hygienen. Särskilt eftersom det är många snygga honor med på träningen.

Nu skall jag hoppa också. Men jag har nog fått en lite för stor mage, bomen ramlade visst ner.

Det gick lite bättre när Gosan skulle hoppa.

Embla kom också över hindret till slut. Efter mycket puffanden på rumpan av hennes tålmodiga matte.

Pelle flyger över hindret. Och även om det ser ut som att han skulle riva så gjorde han inte det:) Då får han mycket beröm av matte, men inget godis.

Ludde flyger också över hindrena.

Men hallå där, vart skall du nu? Det där är åt sidan, du skall rakt fram. Nu får matte skynda sig att försiktigt med handen flytta tillbaka honom.

Träningen hårdbevakades av två galna paparazzis som såg och tog bildbevis på allt som hopparna gjorde. Alla bilder läggs inte ut på bloggen pga att inte trötta ut läsarna.

Så fort jag fått bilderna från lördagen av den andra paparazzin så skall jag lägga ut dem.
MVH från den galna paparazzin Beatrice;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0