Vovve

Det har hänt mycket nytt på gården, men det enda jag tänkte skriva om nu är lilla Aggro. Eftersom det är högsäsong så har vi fullt upp på dagarna och på kvällarna är jag för trött för att skriva. Men nu har vi stängt och jag är ensam hemma. Jippi!

Min syster parade sin scäfertik för ett tag sen. Hon fick åtta valpar. Fem av dem var tingade innan de föddes. Sen vart två av köparna tvungna att tacka nej till valpen pga ändrade familjeförhållanden. Då hade min syster, Elisabeth, helt plötsligt fem valpar och en vuxen schäfer att ta hand om. Det går inte att få så många valpar att ty sig till människor så länge de är med syskonen. Vi fick då frågan om vi kunde ta hand om en av valparna iaf till skolan startade. Vi sa jag och lilla Aggro flyttade hem till oss.

Aggro är ett riktigt litet busfrö som älskar att tugga på saker. Särskilt kopplet och skor. Vissa dagar kan han vara helt hopplös med kopplet. Han vägrar sluta bita på det!
Förutom det så är han oftast en underbar hund. Han tar det lugnt med djuren och är lugn mot besökarna. I lördags var vi på fest hos grannen. Bara ett litet tag efter vi kommit dit så la sig Aggro ner och sov. Sen sov han nästan hela kvällen. Ibland blev musiken lite för hög, men då var det bara att flytta iväg honom en bit och sen sov han igen. Det var en annan äldre collie-hanne där också som Aggro lekte med. Collien visste inte riktigt hur han skulle bete sig när Aggro hoppade och nafsade på honom.


Aggro med favoritbollen.

Allt skall smakas på. Även löv.

Tuggen istället för snuttefilt när man skall sova.

Sover innan matte fått av kopplet.

Full fart runt hela huset med bollen i munnen.

Kommentarer
Postat av: Nora

Vad fin han är lilla Aggro!

Och en väldigt mysig och snäll hund dessutom,

jag undrar om han inte blir kvar hos er trots allt.... :)

2011-07-21 @ 11:36:15
URL: http://norasdjur.blogg.se/
Postat av: Beatrice

Han är den enda som är kvar att säljas nu:(

2011-07-22 @ 18:20:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0