Prao på dagiset Ankan

Den här veckan så skall vi vara på prao. Jag är på ett dagis här i Stenkyrka som heter Ankan. Jag är på den yngre avdleningen, Dunet, med barn från ett år och uppåt. Det var jätteroligt att vara där. Förut när jag gick i skolan i Stenkyrka så var jag där på förmiddagen en gång i veckan eftersom skolarbetet var så lätt... Jag var då på den äldre avdelningen som jag egentligen ville vara på nu också, men inte fick:( Men, men, jag hade roligt iaf!

När jag kom dit så grabbade en av mina grannars barn tag i mig och drog iväg mig för att vi skulle leka med en gång. Efter ett tag så kom det fler och ville vara med när vi byggde sandslott. Sen så fick jag smaka på olika "maträtter" som barnen lagade. Det var jättegott:P:) Efter det så skulle jag ta fart när dom gungade. Det var inte lätt att ensam ta fart på sex barn som gungade på varsin gunga ensam.

Sen var det mat. Det blev kebabjärpar, potatis, lingonsylt och brunsås. Jag har klagat mycket på skolans mat, men nu klagar jag på det här istället. Det var väldigt vattnigt och smakade inte så mycket.

Sen så hade jag rast medans barnen sov. Jag var helt slut! Sen var det mellis och så skulle vi gå ut igen. Så fort vi kom ut så skulle jag ta fart på gungorna igen. Då hade de äldsta barnen kommit tillbaka igen efter en utflykt. Jag fick då bl.a. träffa min a-kusins ena barn. Hon är jättesöt. Pga tystnadsplikt så får jag inte skriva några namn.

Jag slutade halv fem idag och var helt slut..
MVH Beatrice

Ps. Jag hoppas att ni förstod att jag inte smakade på maten som jag fick av barnen på riktigt eftersom den bestod av sand, gräs, blommor, stenar och vatten.

Kommentarer
Postat av: Elin

Va kul att du fick en bra plats att praoa på. Det var väl inte så långt hemmifrån? Måste vara kul att ha barn runt omkring sig som beundrar dig. Själv är jag inte så storm förtjust i barn men vissa är helt ok.

Kram Elin

2010-05-17 @ 20:59:06
URL: http://kaniner.cybersite.nu
Postat av: Beatrice

Jo, det var verkligen roligt att jag fick en så bra plats. Pappas jobbarkompis dotter går där och jag har blivit hennes idol:) Idag så trotsade hon mig lite. Hon ville inte ha sin mössa på vilket hon var tvungen till att ha:( Alla barnen där är helt fantastiska, men på olika sätt.

2010-05-19 @ 17:47:49
URL: http://ungesmisskanin.cybersite.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0