Dagis dag 4 och 5

I torsdags så jobbade jag från 7.30 till 15.30. Eftersom jag började så tidigt så åt jag frukost där.
När klockan var omkring 9 så gick vi ut och var ute ett tag. Jag knuffade fart på gungor coh tjatade på barnen om att dom skulle dricka.
Det hände även en sak som jag trodde att jag aldrig skulle få vara med om Jag fick trösta ett av barnen som oftast inte brukar tillåta det. (I alla fall inte från mig). När han och en kompis gungade så fick han en boll på sig och pga värmen så blev han jätteledsen över det vilket han inte annars skulle ha blivit. Jag gick fram och stoppade gungan och lyfte ner honom. Jag tröstade honom lite och trodde att han sen skulle springa iväg och fortsätta leka, vilket han inte gjorde utan stod kvar hos mig ett tag.
Jag fick trösta honom en gång till senare på dagen när han snubblade, men då fick jag bara resa honom upp och blåsa lite på handen.
Efter vi hade varit ute så gick vi in och hade samling. Jag hade med mig fjädrar som jag visade för barnen och alla barnen fick ta med en fjäder hem. Mycket uppskattat. Det var så otroligt gulligt för ett av barnen sa i mycket bestämd ton att hon skulle ta med en hem till sin pappa. Hon fick inte det eftersom dom bara fick varsin fjäder. men jag sa att om hon kom hem till oss så skulle hon få en fjäder till sin pappa.
Sen var det mat. Det blev stuvade makaroner och falukorv.
Efter maten så var det vila och sen skulle vi gå ut igen.

I fredags så jobbade jag från 7 till 15. Jag åt frukost där även då.
När ett av barnen kom så berättade hennes mamma att barnet hade pratat om att vi hade gungat. Faktiskt lite kul att dom pratar om mig hemma. Sen var det ut och leka, efter det samling och sen var det mat. Vi fick soppa. Eftersom vi var så några på avdelningen så satt alla runt ett bord. Jag satt inte på min vanliga plats då utan bredvid en annan tjej. Hon verkade helt överlycklig över det och jag skulle definitivt mata henne, annnars gick det inte att äta. Till slut så la jag mat på skeden och så fick hon stoppa in det i munnen själv. Jag kanske skall tillägga att hon var 2 eller 3 år så hon hade kunnat äta själv. På min andra sida så satt det en riktig liten gris. Det var mat i hela barnets ansikte, upp på armarna, på hela tallriken och på bordet så var det utsmetat med soppa. Det var inte roligt att torka upp det och tvätta henne.
Innan vilan så blev ett av barnen hämtade. Jag höll på att börja gråta när jag skulle säga hejdå.
Sen var det vila och jag hade rast. På deras rast så ligger jag oftast och vilar i soffan vilket jag inte gjorde då, så när de äldre barnens läsvila är slut så blev ett av barnen sur över att jag inte låg i soffan och kunde läsa för dem.
När barnen hade gått ut så skrev min handledare mitt omdöme. Så här skrev hon:
"Varit med och deltagit i de dagliga rutinerna. Har haft egen läsvila för några barn, varit med på gymnastik och i skogen med barngruppen. Tar ansvar och är med barnen. Har gett fart på gungorna och tröstat någon ledsen, tillrättavisar om de gör fel. Hade en egen del i samlingen och visade barnen olika fjädrar som var mycket uppskattat både av personal och barn. Beatrice får gärna komma tillbaka och utveckla arbetet lite mer med barnen. Hon skulle tex ha en samling själv eller planera gympan."

Det finns lite att skryta om!
Observera att med barnen är understruket.

Nu skall jag gå ner och äta frukost och sen skall jag ge hästarna och efter det så skall jag till sjukgymnast och till skolan osh sen hem igen.....

Senare idag eller imorgon så skall jag skriva om firandet.

Kommentarer
Postat av: Inger

Ojoj vad glad jag blir när jag läste det fina omdömet.

JÄTTEKUL.

Firandet i går blev oxå en lyckad fest.

2010-05-24 @ 16:00:19
Postat av: Therese

Vilket fint omdöme du fick från förskolan. Riktigt kul att se. Hoppas det gick bra hos sjukgymnasten

2010-05-24 @ 21:08:24
Postat av: Beatrice

Tack till båda!

Hos sjukgymnasten så kunde dom inte hitta något fel:(

Jag skall börja jogga och träna på att stå på en balansplatta.

2010-05-25 @ 19:49:52
URL: http://ungesmisskanin.cybersite.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0