Dagis dag 2 och 3

Igår så började jag klockan åtta. Det var nästan ingen där då. Jag gick mellan avdelningarna och hade tråkigt:(:) men vid nio så var nästan alla barnen där. Vi skulle ha gympa. Alla barnen var jättivriga vilket jag inte förstod först, men när vi kom till gympasalen och barnen hade fått på sig sina gympakläder så började dom springa fram och tillbaka mellan väggarna. Det är inte en så stor sal, men jag skulle ha blivit andfådd och trött ganska fort om jag skulle ha sprungit lika mycket som barnen gjorde. I för sig så har jag otroligt dålig kondition också:P
Så dom sprang fram och tillbaka ett bra tag innan det var dags för mellis. Det blev äpple till mellis.
Sen var det dags att springa igen. Runt, runt sprang dom. Efter ett tag så tog en av lärarna ut bollar som barnen kastade eller rullade till varndra. Några kastade till mig också.
Efter gympan så skulle vi gå in och äta. Det blev fisk i sås och potatis till. Efter maten så hade jag rast medans de andra barnen sov eller vilade. När de äldre barnen hade vilat färdigt så kom dom och kröp upp i soffan till mig och jag skulle läsa för dem.
Sen var det ut och puffa fart på gungorna igen vilket jag gjorde nästan hela tiden tills jag skulle hem. Jag slutade fyra men ville egentligen inte hem då! Det var så härligt att bara stå där och puffa fart på gungorna och se hur glada barnen blev. Det blev inte bättre när pappas jobbarkompis barn började gråta när hon inte fick gunga mer.


Idag så började jag klockan 7:S. Det var lite lagom roligt. Eftersom jag började så tidigt så tog jag med frukost och åt ihop med några av barnen. När min pappas jobbarkompis barn kom dit så blev hon arg över att hon inte fick ha sin mammas väska kvar där. En av personalen lyfte då upp henne och gick in med henne. När barnet fick syn på mig så sträckte hon ut armarna och skulle upp i min famn istället. Det var en underbar känsla att hon ville till mig som hon knappt kände istället för till den andra läraren.
När alla barnen hade kommit så skulle vi gå till skogen. Det var lite krångel med de äldsta barnen som inte ville gå i ledet, men till slut kom vi fram. Då var det dags för samling. En ur personalen läste olika sagor och sen fick vi banan. På den platsen där vi hade samling så fanns det mängder med skogsmyror. Det var inte lätt att förklara för barnen att myrorna var jättesnälla när man avskyr myrorna själv:S
När alla hade ätit upp så var det lekdags. Barnen hittade en grop som dom sprang i. Ett av barnen skulle hålla min hand och springa ihop med mig. "Jag vill hålla din hand" sa hon med en ljus otroligt gullig röst som inte riktigt går att beskriva.
Sen skulle vi gå tillbaka och äta mat. Det blev kalops, potatis och majs. För en gångs skull så tyckte jag att kalopsen var god. Skolans kalops är definitivt inte god!
Sen var det vila och efter det lekdags. Gissa vad jag gjorde när barnen lekte. Jag tror att ni har klurat ut svaret. Jag puffade fart på gungorna. Barnen har nu lärt sig att jag gör det så så fort jag kommer ut genom dörren är det alltid någon som skall gung. Suck!
Idag så slutade jag halv fyra. Eftersom det var så varmt och det inte finns jättemycket skugga där så var det ganska skönt att komma hem.

När jag kom hem så tog jeg en glass och satte mig på gungan ett tag. Sen skulle jag visa en av praktikanterna som är här den här veckan hur man hoppade med en kanin. Det gck riktigt bra. Hon hoppade med mammas kanin Bellatrix. Båda två var otroligt duktiga. Jag tog ut Ester ett tag och hoppade med henne. Hon var som vanligt också duktig.:D
Den andra praktikanten som är här ville inte hoppa med kaniner. Tråkmåns!
När vi hade hoppat färdigt så gick vi ner och såg på kycklingar i källaren. Vi fick då se en kläckas. En annan tjej som egentligen bara är här på måndagar eftersom hon har anpassad skolgång kom hit då också ihop med sin mamma. Hon fick också se på kycklingarna. Kycklingarna var av rasen vaktel. Vaktlar liknar rapphöns fast är lite mindre.
Efter det så gick jag upp till datorn och satte mig för att skriva.

Imorgon så skall jag ta med fjädrar och bilder på höns till dagiset. Vi skall ha fåglar som ett tema då.

Ha en fortsatt bra dag önskar Beatrice:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0