Film och boktips

Boktips: (om man gillar fantasy)
Margit Sandemo:
Sagan om isfolket
De svarta riddarna

Legenden om ljusets rike

Michelle Paver:
Vargbröder
Havets fångar
Demonernas port
Jagad av klanerna
Ondskans schaman
Vålnadernas berg


Lene KaaberbØl:
Skämmerskans dotter
Skämmartecknet
Ormens gåva
Skämmarkriget
Silverhästen
Hermelinen
Isfågeln


Cornelia Funke:
Tjuvarnas herre
Drakryttaren
Bläckhjärta
Bläckmagi
Bläckdöd

C.S. Lewis:
Narnia-Min morbror trollkarlen
Häxan och lejonet
Hästen och hans pojke
Caspian - Prins av Narnia
Kung Caspian och skeppet Gryningen
Silvertronen
Den sista striden

Naomi Novik:
Hans majestäts drake
Jadetronen
Svartkrut och eld

Christopher Paolini:
Eragon
Den äldste
Brisingr

Jean M Auel:
Grottbjörnens folk
Hästarnas dal
Mammutjägarna
Stäppvandringen
Nionde grottan

Michael Balke:
Dansar med vargar

Filmer:
Sagan om ringen
Sagan om de två tornen
Sagan om konungens återkomst
Chocolat
Björnbröder
Robin Hood-Men in tights
Stardust
Kalle och chokladfabriken
Pirates of the Caribbean-Svarta pärlans förbannelse
-II-- Död mans kista
-II--Vid världens ände
Radio
Shanghai Noon
Shanghai nights
Dansa med vargar
Narnia-Häxan och lejonet
Narnia-Prins Caspian
Nims Island
Mamma Mia
Dr Dolittle
(4 filmer)
The mask of Zorro
The legend of Zorro
King Arthur
Evan den allsmäktige
Bruce den allsmäktige
Ice age
Ice age 2
Ice age 3 (The dawn of the dinosauros)
Natt på museet
Natt på museet 2

Det blev några filmer och böcker. Kom gärna med förslag själv. Om ni undrar vad en film handlar om så kolla upp det själv eller fråga mig. De böcker eller filmer som är i fet stil är serier. Dom står i rätt ordning. kommer snart med fler bok och filmtips. Skall läsa och se på några filmer nu på lovet. Hejdå!

Kommentarer
Postat av: Elvira

Hej!



Stardust, bästa bok och film som någonsin funnits! eller...iallafall en av dom:D



Annars har du ju Harry potter!

Och filmen och böckerna om Barnen Baudelaire!



Elvira:)

2010-04-26 @ 20:15:54
Postat av: Beatrice

Jag har sett en av Harry Potter filmerna och tyckte inte att den var bra. Böckerna har jag inte brytt mig om att läsa...

Sagan om Ringen läste jag hela första och lite ur andra, sen orkade jag inte mer...

2010-04-28 @ 16:46:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0